Mama dala na misku 60 čerešieň. Janko zjedol 3/15 , Mirka 3/20 z nich. Janko zjedol
čerešieň ako Mirka, čiže
, Mirka zjedla
čerešieň ako Janko, čiže
čerešieň.
Siedmaci si dali za úlohu vyčistiť 2 rovnako dlhé lesné cestičky. Žiaci 7. A vyčistili už 6/10 z lesnej cestičky, 7. B vyčistila už 3/5 z cestičky. Z toho vyplýva, že 7.A je
šikovná ako 7.B.
Ktorým číslom treba rozšíriť zlomok 3/7 aby bola v čitateli 21? Je to číslo
.
Ktorým číslom treba rozšíriť zlomok 4/5 aby bola v menovateli 100? Je to číslo
.
Ktorým číslom sa dá skrátiť zlomok 8/12 na základný tvar? Je to číslo
.
Zmiešané číslo 3 1/7 vieme premeniť na nepravý zlomok, ktorý má v čitateli
a v menovateli
.